poniedziałek, 21 marca 2016

lodówka smeg

Czy ktoś jeszcze nie zna tej ślicznotki? Lodówka Smeg jest moim marzeniem odkąd ją zobaczyłam. Miętowa lub różowa świetnie pasowałyby do mojej wizji idealnej kuchni:) Ostatnio wpadła mi w oko także limonkowa, no cudo;) A skąd moje dzisiejsze rozważania na temat lodówki? Otóż nasza staruszka ( a właściwie nie nasza, a teściów) zaczyna niebezpiecznie zbliżać się do końca swych dni, co tam buczy, coś tam się psuje.. czas najwyższy rozejrzeć się za jej następczynią. Jeśli jesteście ciekawi gdzie można kupić lodówkę Smeg, ile kosztuje i co to w ogóle za marka zapraszam w podróż do  świata Smeg.
 
 
lodówka Smeg żółta
 

Marka Smeg powstała ponad 60 lat temu, a dziś jest jednym z wiodących producentów sprzętu domowego we Włoszech. Ich lodówki retro w stylu lat 50-tych stały się  modelem kultowym i rozpoznawalnym na całym świecie. Smeg to jednocześnie dbałość o szczegóły i wyjątkowa estetyka. Na stronie producenta możemy przeczytać:
 
"Dbałość o szczegóły i rozwiązania stylistyczne urządzeń Smeg pozwalają odzwierciedlić upodobania estetyczne ich nabywców. Urządzenia Smeg znajdują centralne miejsce w samym sercu domu, tam gdzie gromadzą się ludzie. Kuchnia integruje i staje się doskonałym, w pełni wyposażonym tłem dla wyjątkowych i przyjemnych chwil. Pomijając względy estetyczne, tożsamość Smeg jest wyrazem jego włoskich korzeni oraz prawdziwej  pasji dla tego, co robi. Smeg stara się identyfikować i odzwierciedlać typowe cechy włoskiego designu, takie jak odkrywcza elegancja, wyjątkowość i jakość produktów."
Oprócz lodówek wolnostojących marka Smeg posiada także modele do zabudowy, w tym także malutkie do zabudowy pod blatem, oraz  bardzo pojemne lodówki 2 i nawet 4-drzwiowe.  No i oczywiście cała gamę innych sprzętów gospodarstwa domowego jak piekarniki, ekspresy do kawy, pralki, zmywarki i inne.
 

Design

Lodówka Smeg, o której dziś mowa czyli słynny model stylizowany na lata 50-te to naprawdę bardzo rozpoznawalna forma. Design jest tu na pierwszym miejscu, przeważając zdecydowanie nad nowoczesna technologią i bajerami. Nada charakteru każdej kuchni.  Zaokrąglone kształty, lekko wypukłe drzwi, charakterystyczne uchwyty a do tego ogromna gama kolorów do wyboru. Znajdziemy je w klasycznej czerni i bieli, ale także kremowe, miętowe, różowe, pomarańczowe, granatowe, a nawet wielokolorowe, w paski czy ze wzorem flagi brytyjskiej lub włoskiej. Dostępne są także różne modele, takie z zamrażalnikiem u góry lub na dole i o różnej pojemności. Jest w czym wybierać! To coś więcej niż zwykła lodówka, to po prostu SMEG.
 

Cena lodówki Smeg

Cóż.. tu zaczynają się schody. Ceny do najtańszych niestety nie należą. Chłodziarko-zamrażarka w stylu lat 50-tych to wydatek od 3 do nawet 10 tysięcy zł. Można się ratować szukając ich na portalach sprzedaży lokalnej jak olx, lub na allegro, jednak zazwyczaj będą to modele używane. Inny sposób na dobrą cenę to outlety lub wyprzedaże końcówek serii czy lekko uszkodzonych egzemplarzy.
 

Gdzie kupić

Właściwie w każdym większym salonie ze sprzętem AGD. Jeżeli nawet nie ma jej na stanie to bardzo często można ja zamówić. Lub u oficjalnego dystrybutora marki Smeg.
 
 
 
Poniżej wrzucam kilka inspiracji jak "zwykła" lodówka może odmienić kuchnię. Smeg robi tu cała robotę. Ja nie mogę się napatrzeć:) Może kiedyś uda mi się zdobyć to wymarzone cudo do mojej kuchni:) Czytając komentarze natknęłam się na kilka niezbyt pochlebnych na temat jakości wyposażenia wewnętrznego lodówki, może wypowie się ktoś kto ją posiada?  Na razie pozachwycajmy się zdjęciami:)
 

wszystkie zdjęcia pochodzą z pinterest.com

 
lodówka Smeg miętowa


lodówka Smeg pomarańczowa


lodówka Smeg fioletowa


lodówka Smeg miętowa


lodówka Smeg czarna


lodówka Smeg limonkowa


lodówka Smeg błękitna


lodówka Smeg biała


Rozmarzyłam się a Wy...?:) Pozdrawiam ciepło:)
 

6 komentarzy:

  1. Moja wymarzona kuchnia ma białe fronty w stylu jak na zdjęciu z pomarańczową Smeg. Nie spodziewałam się, ze zostanie to połączone... Dwa ostatnie zdjęcia także mogły stać się moja inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również ostatnie zdjęcie bardzo przypadło do gustu..ta szarość i róż w połączeniu z jasną lodówką daje świetny efekt:)

      Usuń
  2. Ale by mi taka pasowała!!! Przepiękna! Tylko ta cena... Nie wiem czy potrafilabym się zdecydować na kolor. Chyba w każdym jest cudna.
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj..z tym kolorem faktycznie byłby problem:) Każda jest piękna:)

      Usuń
  3. Kultowy element każdej kuchni :) Odnajdzie się zarówno w nowoczesnej, jak i retro kuchni. Choć jest w środku mała to i tak o niej marzę :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja:) Byłabym w stanie przymknąć oko na jej wielkość i w ogóle na wszelkie wady, byle stanęła w mojej kuchni:)

      Usuń