MÓJ PIERWSZY EKO PROSZEK DO PRANIA. CZY JESTEM ZADOWOLONA?

Temat zastępowania chemii domowej naturalnymi odpowiednikami jest jest szeroki jak rzeka i można by pisać o nim godzinami. Niewątpliwie jest to zmiana bardzo na plus i warto podjąć próbę zastąpienia tych wszystkich szkodliwych substancji ekologicznymi środkami. I nie mam na myśli nawet octu czy sody, choć jak najbardziej świetnie się sprawdzają, a gotowe produkty dostępne w eko drogeriach jak np w Trzy Zorze, których wybór jest coraz większy.  Jesteście ciekawi czy polubiłam mój pierwszy naturalny proszek do prania?


ekologiczny proszek do prania

Proszek Klareko dostałam od Karoliny z wcześniej wspomnianego sklepu Trzy Zorze w paczce ambasadorskiej, którą pokazywałam Wam na instagramie. Możecie ją obejrzeć w wyróżnionych relacjach Ambasadorka. Jest to proszek bezzapachowy, do tkanin kolorowych.Podchodziłam do niego bardzo optymistycznie bo już od dawna chciałam przejść na takie eko produkty do prania, ale na razie wymieniłam tylko płyny do płukania, a z proszkiem zawsze było jakieś ale. 


Ekologiczny proszek do prania? Czy warto?


Ktoś powie, że przecież zwykłe proszki sprzedawane w sklepach są dopuszczone do użytku i bezpieczne. Ale czy na pewno są bezpieczne? Wiele osób z wrażliwą skórą odczuwa na tejże właśnie skórze skutki ich użycia czyli np alergie, wysypki, swędzenie. Nie bez powodu produkowane są oddzielne proszki np do prania ciuszków dla niemowląt..Podstawowe składniki proszków czyli anionowe środki powierzchniowo-czynne mogą podrażniać skórę. Odpowiadają one za usuwanie tłuszczów, ale przy okazji mogą niszczyć powłokę lipidową naszej skóry, a tym samym zachwiać jej równowagę. Oprócz tego w proszkach mamy jeszcze wybielacze, rozjaśniacze, enzymy rozpuszczające plamy. I kto wie co jeszcze. Dlatego odpowiadając na pytanie uważam, że tak! Warto zamienić zwykły proszek na ten ekologiczny! A jak się ma jakość proszku Klareko i samego efektu prania w porównaniu do zwykłego proszku? O tym poniżej.



Proszek Klareko. Co obiecuje producent?


"Tworząc Kolorowy Proszek Do Prania, kierowałyśmy się troską o zdrowie nasze i naszych najbliższych. Z tkaninami nasza skóra ma kontakt praktycznie 24 godziny na dobę. Dlatego najważniejszym było dla nas, by nasz Kolorowy Proszek nie zawierał w sobie bardzo szkodliwych optycznych wybielaczy, utrwalaczy kolorów, sztucznych aromatów i kompozycji zapachowych oraz żadnych innych okropności. Zadbałyśmy o to, by był niebywale skuteczny i wyjątkowo bezpieczny. Dodałyśmy do niego bardzo wysokiej jakości, bezcenne, naturalne olejki eteryczne. W składzie kolorowego proszku KLAREKO znajdziecie wyłącznie substancje, które są bezpieczne dla człowieka i środowiska. 
Kolorowy Proszek Do Prania wzbogaciłyśmy o bezpieczne substancje, które zapobiegają mechaceniu materiałów oraz sprawiają, że pranie jest bardziej miękkie."




proszek klareko


No więc jak z tą jakością prania? Jest bardzo dobra, z drobnym ale....Proszek świetnie daje sobie radę z codziennymi, delikatnymi zabrudzeniami. Ubrania są czyste i miękkie, a że używam także  ekologicznego płynu do płukania to pachną akurat nim. Sam proszek nie pozostawia zapachu. Jednak to co mnie troszkę irytuje to delikatny osad na ubraniach wyczuwalny pod palcami, kiedy nasypię proszku za dużo. Mimo, iż stosowałam go zgodnie z tym co zaleca producent, to radzę jednak używać jeszcze mniej. Nie wiem z czego to wynika, ale ja czuję w dłoniach, że na ciuchach zostaje taka dziwna warstewka, mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi. Kolejnym razem nasypałam mniej niż zaleca producent i było ok, choć była to ilość naprawdę minimalna i nie wiem czy poradziłaby sobie z większymi zabrudzeniami. 

Sam sposób pakowania mi się podoba bo w kartonowym pudełku mamy proszek w woreczku strunowym, który ja przesypuję do szczelnej dużej puszki. No i ta urocza, drewniana miarka:) Jest świetna:) Kupując proszek kolejny raz można poprosić o wersję bez miarki, by było jeszcze bardziej eko:)

Podsumowując zużyje proszek do końca, ale następny kupię innej marki i porównam. A co z tego porównania wyniknie oczywiście dam Wam znać:) Mam jednak wielką ochotę wypróbować jeszcze Fenomenalny mus czyszczący, płyn Do zadań specjalnych oraz płyn do płukania Milusie tkaniny:)

A może polecicie mi jakiś ekologiczny proszek, który Wam się dobrze sprawdza? Napiszcie w komentarzu, dzięki z góry:)



Komentarze

  1. Mam wersję lawendową świetny jest ten proszek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz częściej słyszy się o tym produkcie - i aż jestem bliżej chęci testowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a używasz już jakich eko proszków czy ten byłby pierwszy?

      Usuń
  3. Fajnie, że producenci tworzą takie środki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlatego ja nie używam ekologicznych proszków do prania, zawsze było coś nie tak, z firmy Klareko używam za to płynu do płukania i jestem bardzo zadowolony.

    Do prania ubrań używam bezzapachowego żelu Norweskiej firmy Klar, dostępnego w drogerii Rossmann - polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prócz prawidłowego dozowania środków piorących istotne jest również prawidłowe dobranie programu piorącego do typu tkanin. Warto także zawsze włączyć dodatkowe płukanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy produkt. Pierwszy raz się z nim spotykam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz



zBLOGowani.pl

Copyright © na tropie piękna